• Nye merker. Det har kommet mange nye merker, deriblant klima- og miljømerker (for alle enheter) og nye spennende rovermerker. Alle merker finner du i aktivitetsbanken

• Møteforslag strategi. Vår visjon er at “rundt våre leirbål er det plass til alle”, og våren 2020 ble det sendt ut strategimerker og medfølgende møteforslag til alle gruppene. Møteforslaget kan gjennomføres i hver enhet, eller for hele ta frem gruppen. Ta gjerne frem sendingen i løpet av høsten om du ønsker å ha et fikst ferdig møte, eller les mer her.

• Førstehjelp på 1-2-3 ble sendt ut til alle grupper høsten 2019. I pakken var det førstehjelpskort og instruksjoner for førestehjelpsundervisning for vandrere. Alle ressurser finner du her.

• Gruppekompasset. Gruppekompasset er et gruppeutviklingsspill som hjelper gruppen med å snakke om stort å smått i gruppa, løse utfordinger og finne nye veier gruppen kan gå.  Gruppekompasset inneholder 52 påstander innenfor ledere, vekst, gruppe og program, og på nettsidene finner du hjelp til å komme i gang med alle problemstillingene. Gruppekompasset ble sendt ut til alle grupper høsten 2019. Se mer informasjon her.

• Oppstartsboksen ble sendt ut høsten 2018 og inneholdt de tre første møtene, tips og triks til velkomst av nye speidere, og det ble laget møteforslag for foreldremøter. Les om utsendingen her.

• Aktivitetsbanken blir regelmessig oppdatert, og her kan du nå finner over 1600 leker, aktiviteter, andakter og møteforslag.

• I registeringsverktøyet kan du og andre ledere kan registrere hvilke aktivitetsmerker speiderne i en patrulje har tatt og hvilke krav de har fullført i gradsprogrammet. Speiderne kan bytte patrulje og du kan enkelt få oversikt over hver enkelt speider og hvilke krav, merker og grader de har tatt. Er ett merke tatt, oppdaterer det seg automatisk i gradsoversikten.

• Lederstien er forbundets verktøy for ledelse av frivillige og ble presentert på Lederkonferansen i 2019. Bruk lederstien i din gruppe for å gi dine ledere en positiv og lærerik stund som leder hos oss.