Alt har sin tid, og noen ganger er det behov for å gjøre endringer. Det gjelder også Speiderbutikken. Hvordan berører disse endringene deg som speider, leder og kunde? Det får du vite mer om her.

Viktige endringer i Speiderbutikken
Alt har sin tid, og noen ganger er det behov for å gjøre endringer. Det gjelder også Speiderbutikken. Hvordan berører disse endringene deg som speider, leder og kunde? Det får du vite mer om her.
Fra 1. februar overtok jeg som ny daglig leder av Speiderbutikken AS. Mitt navn er Geir Hagberg, og nedenfor vil jeg si litt mer om hvem jeg er. Men først vil jeg redegjøre for noen viktige endringer vi nå innfører i Speiderbutikken. 
Hensikten med endringene er å sikre effektiv drift og god service for alle våre kunder over hele landet. Den viktigste endringen er at vi nå blir rendyrket nettbutikk der alt salg skjer via Speiderbutikken.no. Dette er en avgjørelse som er tatt av styret i Speiderbutikken AS med støtte i Landsstyret.
Det siste året har flere kunder av Speiderbutikken opplevd både lang behandlingstid, manglende svar på henvendelser og ventetid på utsolgte produkter. Slik skal det ikke være!
På vegne av Speiderbutikken beklager jeg den frustrasjon vi har påført mange av våre kunder i denne perioden.
Speiderbutikken.no – Alltid åpen. Alltid beredt.
En nettbutikk er som kjent alltid åpen. Rundt 95% av våre kunder foretar allerede sine bestillinger i nettbutikken. Det er ingen hemmelighet at de 5% av bestillingene som kommer på telefon, e-post og ved fysisk oppmøte tar mye tid. Dermed skaper de forsinkelser i behandlingen av ordrer fra nettbutikken. 
Vi ønsker å gi god kundeservice til ALLE, ikke bare de få som velger ikke å bruke nettbutikken. Derfor innfører vi nå følgende viktige endringer:
•Alle bestillinger via www.speiderbutikken.no blir prioritert først og behandlet (pakket og sendt) i løpet av 1-4 arbeidsdager. I tillegg kommer 2-3 dager med Posten avhengig av hvor i landet varene skal sendes. 
Tips! Bestill minst en uke før du MÅ ha varene.
•Etter en overgangsperiode vil vi avvikle muligheten for å bestille varer på e-post og telefon. Benytt heller nettbutikken. Den er alltid åpen!
Tips! Trenger du hjelp til å registrere en bruker i nettbutikken? Ring oss så hjelper vi deg i gang.
•I en prøveperiode vil vi tilby muligheten til å besøke vårt lager i Oslo på onsdager mellom kl. 9 og 15. Der kan du prøve skjortestørrelser, bytte en vare eller hente allerede bestilte varer. Lageret i Grubbegata er kun åpent for kunder på onsdager.
Tips! Ha ordrenummer på din bestilling for hånden når du kommer innom.
Hvordan kontakter du Speiderbutikken?
Har du spørsmål til Speiderbutikken (ikke bestillinger) kan du alltid kontakte oss på følgende måter:
•E-post: speiderbutikken@kmspeider.no 
Vi leser og besvarer all e-post innen to til tre arbeidsdager (oftest samme dag).
•Telefon: 22 99 15 70
Vi er tilgjengelig på telefon på onsdager mellom kl. 9 og 15. 
Telefonen er stengt under lunsj og andakt, kl. 11.30-12.30.
Hvordan holder Speiderbutikken kontakt med deg?
Vi ønsker å gi god og nyttig informasjon til våre kunder, slik som enkle tips, ideer til aktiviteter, informasjon om arrangementer, gode tilbud, status for utsolgte varer osv. Akkurat nå er det mange som venter på skjerfene til Stifinnere og Vandrere. 
For at du skal få nyttig informasjon og gode tilbud fra Speiderbutikken anbefaler jeg deg å gjøre følgende:
•Besøk vår Facebookside (http://facebook.com/speiderbutikken). Klikk «LIKER» oppe på bildet av speiderskjorta. Fortell oss i en kommentar til dette innlegget hvilken speidergruppe du tilhører og ca. hvor mange dere er. 
•Meld deg på vårt nyhetsbrev via www.speiderbutikken.no (nederst på forsiden). 
Jeg gleder meg til å dele gode nyheter, tips og tilbud med deg i begge disse kanalene!
Hvem er jeg?
I min barndom på 1970 og 1980 tallet var jeg aktiv i 2. Nordberg KFUM-speidere, spilte fotball i KFUM-kameratene og sang i tensing i Bakkehaugen rytmekor. Siden den gang har jeg blitt siviløkonom, pappa til to flotte gutter og opptatt av hvordan vi fremmer toleranse, nestekjærlighet og fred i vårt flerkulturelle samfunn. Her tenker jeg speiding har en viktig rolle. Som ny leder av Speiderbutikken bidrar jeg til dette ved å sørge for at du og andre speidere er sikret alt dere trenger til et aktivt og godt speiderliv.
Da jeg overtok som daglig leder i Speiderbutikken var jeg allerede aktiv som frivillig i Oslo Røde Kors. Der holder jeg kurs i dialog og konflikthåndtering. Det kommer jeg til å fortsette med. I tillegg leder jeg selvutviklingsgrupper i Drøbak hvor jeg bor.
Til slutt vil jeg benytte anledningen til å takke min forgjenger, Lars Mørk, for hans lange og iherdige innsats for Speiderbutikken. Hans store kunnskap og gode humør har vært enestående for meg i overgangen mellom oss. Takk, Lars.
Og til deg som er – eller kommer til å bli – kunde av Speiderbutikken.no,
hjertelig VELKOMMEN til en god handel.
Med vennlig hilsen
Geir Hagberg
Daglig leder av Speiderbutikken AS

Fra 1. februar overtok jeg som ny daglig leder av Speiderbutikken AS. Mitt navn er Geir Hagberg, og nedenfor vil jeg si litt mer om hvem jeg er. Men først vil jeg redegjøre for noen viktige endringer vi nå innfører i Speiderbutikken. 

Hensikten med endringene er å sikre effektiv drift og god service for alle våre kunder over hele landet. Den viktigste endringen er at vi nå blir rendyrket nettbutikk der alt salg skjer via speiderbutikken.no. Dette er en avgjørelse som er tatt av styret i Speiderbutikken AS med støtte i Landsstyret.

Det siste året har flere kunder av Speiderbutikken opplevd både lang behandlingstid, manglende svar på henvendelser og ventetid på utsolgte produkter. Slik skal det ikke være! På vegne av Speiderbutikken beklager jeg den frustrasjon vi har påført mange av våre kunder i denne perioden.

Speiderbutikken.no – Alltid åpen. Alltid beredt.

En nettbutikk er som kjent alltid åpen. Rundt 95% av våre kunder foretar allerede sine bestillinger i nettbutikken. Det er ingen hemmelighet at de 5% av bestillingene som kommer på telefon, e-post og ved fysisk oppmøte tar mye tid. Dermed skaper de forsinkelser i behandlingen av ordrer fra nettbutikken. 
Vi ønsker å gi god kundeservice til ALLE, ikke bare de få som velger ikke å bruke nettbutikken. Derfor innfører vi nå følgende viktige endringer:

  • Alle bestillinger via speiderbutikken.no blir prioritert først og behandlet (pakket og sendt) i løpet av 1-4 arbeidsdager. I tillegg kommer 2-3 dager med Posten avhengig av hvor i landet varene skal sendes. 
    Tips! Bestill minst en uke før du MÅ ha varene.
  • Etter en overgangsperiode vil vi avvikle muligheten for å bestille varer på e-post og telefon. Benytt heller nettbutikken. Den er alltid åpen!
    Tips! Trenger du hjelp til å registrere en bruker i nettbutikken? Ring oss så hjelper vi deg i gang.
  • I en prøveperiode vil vi tilby muligheten til å besøke vårt lager i Oslo på onsdager mellom kl. 9 og 15. Der kan du prøve skjortestørrelser, bytte en vare eller hente allerede bestilte varer. Lageret i Grubbegata er kun åpent for kunder på onsdager.
    Tips! Ha ordrenummer på din bestilling for hånden når du kommer innom.

Hvordan kontakter du Speiderbutikken?

Har du spørsmål til Speiderbutikken (ikke bestillinger) kan du alltid kontakte oss på følgende måter:

  • E-post: speiderbutikken@kmspeider.no Vi leser og besvarer all e-post innen to til tre arbeidsdager (oftest samme dag).
  • Telefon: 22 99 15 70. Vi er tilgjengelig på telefon på onsdager mellom kl. 9 og 15. Telefonen er stengt under lunsj og andakt, kl. 11.30-12.30.

Hvordan holder Speiderbutikken kontakt med deg?

Vi ønsker å gi god og nyttig informasjon til våre kunder, slik som enkle tips, ideer til aktiviteter, informasjon om arrangementer, gode tilbud, status for utsolgte varer osv. Akkurat nå er det mange som venter på skjerfene til Stifinnere og Vandrere. 

For at du skal få nyttig informasjon og gode tilbud fra Speiderbutikken anbefaler jeg deg å gjøre følgende:

Besøk vår Facebookside. Klikk «LIKER» oppe på bildet av speiderskjorta. Fortell oss i en kommentar til dette innlegget hvilken speidergruppe du tilhører og ca. hvor mange dere er. 

Meld deg på vårt nyhetsbrev via speiderbutikken.no (nederst på forsiden). 

Jeg gleder meg til å dele gode nyheter, tips og tilbud med deg i begge disse kanalene!

Hvem er jeg?

I min barndom på 1970 og 1980 tallet var jeg aktiv i 2. Nordberg KFUM-speidere, spilte fotball i KFUM-kameratene og sang i tensing i Bakkehaugen rytmekor. Siden den gang har jeg blitt siviløkonom, pappa til to flotte gutter og opptatt av hvordan vi fremmer toleranse, nestekjærlighet og fred i vårt flerkulturelle samfunn. Her tenker jeg speiding har en viktig rolle. Som ny leder av Speiderbutikken bidrar jeg til dette ved å sørge for at du og andre speidere er sikret alt dere trenger til et aktivt og godt speiderliv.

Da jeg overtok som daglig leder i Speiderbutikken var jeg allerede aktiv som frivillig i Oslo Røde Kors. Der holder jeg kurs i dialog og konflikthåndtering. Det kommer jeg til å fortsette med. I tillegg leder jeg selvutviklingsgrupper i Drøbak hvor jeg bor.

Til slutt vil jeg benytte anledningen til å takke min forgjenger, Lars Mørk, for hans lange og iherdige innsats for Speiderbutikken. Hans store kunnskap og gode humør har vært enestående for meg i overgangen mellom oss. Takk, Lars.

Og til deg som er – eller kommer til å bli – kunde av speiderbutikken.no, hjertelig velkommen til en god handel.

Med vennlig hilsen

Geir Hagberg
Daglig leder av Speiderbutikken AS