22. februar markerer speidere over hele verden Verdenstenkedagen. Dagen er en feiring av det store internasjonale fellesskapet speideren er, og setter fokus på hvordan vi sammen kan gjøre en forskjell. Verdenstenkedagen har blitt markert siden 1926. Bli med på å markere dagen sammen med millioner av andre speidere over hele verden! Du kan lese mer om Verdenstenkedagen og historien dens i aktivitetsbanken.

Årets tenkedagshilsen

Hvert år skriver landssjefen og speidersjefen en Verdenstenkedagshilsen til alle norske speidere.

Les årets tenkedagshilsen (Google Disk)

Aktiviteter for Verdenstenkedagen 2024

22. februar 2024 kan du være med å markere verdenstenkedagen sammen med speidere fra Norge og resten av verden. Tema for årets tenkedag er "Vår verden, vår fremtid" med fokus på miljø, bærekraft, likestilling, fred og fattigdom.

Vi jobber med å lage et tilpasset møteforslag med flere spennende aktiviteter som du kan gjennomføre på et speidermøte. Møteforslaget blir tilgjengelig i aktivitetsbanken på nyåret.

Du tar årets Verdenstenkedagmerke hvis du gjennomfører minst en av aktivitetene i møteforslaget. Du kan forhåndsbestille og kjøpe årets Verdenstenkedagmerke i Speiderbutikken nå.

Har du lyst på mer inspirasjon til Verdenstenkedagen? Ta en titt på WAGGGS sin ressursside: Campfire.

Årets og tidligere hilsener og aktiviteter til Verdenstenkedagen (Google Disk)