BESKRIVELSE AV AKTIVITETEN

På denne siden finner du beskrivelse av hvordan du kan gjennomføre aktivteten.

SLIK GJØR DU

1. Del gruppen inn i lag. Er dere flere enn 20 personer bør dere ha fire lag, ellers kan dere ha to lag.
  2. Hvis dere har vester er dette en fin måte å markere hvem som er på lag.
  3. Bli enige om et avgrenset område dere leker i. Det kan gjerne være et ganske stort område, med steder hvor det er mulig å snike og gjemme seg.
  4. Hvert lag lager seg en base innenfor området.
  5. I basen skal hvert lag oppbevare en gjenstand som symboliserer flagget.
  6. Det er om å gjøre å komme seg inn til det andre lagets base, stjele flagget og komme seg tilbake til sin egen base, uten å bli tatt.
  7. Spillerne kan bli tatt ved at en spiller på motstanderlaget tar på de. Blir man tatt må man bli med til motstanderlagets base og stå der til noen på laget klarer å befri en.
  8. Man blir befridd ved at en spiller på samme lag kommer og tar på en.
  9. Laget som først har klart å ta med flagget til motstanderlaget hjem til sin base vinner. Hvis det er flere lag kan det være lurt å heller spille på tid, og ta en opptelling av antallet flagg når tiden er ute.

• En gjenstand som symboliserer flagget til hvert lag
  • Overtrekksvester (hvis dere har)