BESKRIVELSE AV AKTIVITETEN

På denne siden finner du beskrivelse av hvordan du kan gjennomføre aktivteten.

SLIK GJØR DU

1. Bind sammen to kanoer med akter mot hverandre. Tauet bør være rundt 10 meter langt.
  2. Lag et merke på midten av tauet med et farget bånd, eller lignende.
  3. Finn et markeringspunkt i vannet, for eksempel en bøye, en flytebrygge, en bro eller en utstikker.
  4. Start med kanoene sånn at midten på taiet er på markeringspunktet, og stram tauet mellom kanoene.
  5. På signal skal lagene i hver sin kano padre så hardt de kan, for å trekke motstanderens kano forbi markeringspunktet.
  6. Bestem på forhånd om dere holder på helt til det ene laget har trukket det andre laget forbi markeringspunktet, eller til dere har holdt på en viss tid, og se hvem som har kommet lengst. Bruk det fargede båndet til å avgjøre.

TIPS: Pass på at tauet er langt nok, hvis tauet er for kort har kanoene lett for å velte. Undersøk gjerne bunnen for store steiner, sånn at ingen skader seg om dere skulle velte. Husk på sikkerheten ved vannet!

• Kano
  • Padleårer