BESKRIVELSE AV MERKET

Her finner dere kravene for å ta aktivitetsmerket. Merkekravene er veiledende. Det betyr at dere kan tilpasse kravene til deres speidere for at det skal bli spennende og morsomt.

DETTE BØR DERE GJØRE

Det er i hovedsak speiderne som skal gjennomføre kravene med veiledning fra ledere.

1. Gjennomfør en aktivitet innenfor fokusområdet "Vi betyr en forskjell for andre og naturen".
  2. Gjennomfør en aktivitet innenfor fokusområdet "Vi er åpne og inkluderende".
  3. Gjennomfør en aktivitet innenfor fokusområdet "Vi rekrutterer og utvikler flere gode ledere".

DETTE KAN DERE GJØRE

I tillegg kan speiderne gjøre minst ett av kravene under.

• Del et bilde på Instagram med emneknaggene #kmspeider og #rundtvåreleirbål
  • Gjennomfør et fullstendig Strategimøte, se møteforslaget under.
  • Arranger et Ta med en venn-møte.

Hvis dere vil ha hjelp til å gjennomføre merket, kan dere bruke møteforslaget for Strategi. Dere kan også finne aktiviteter i Aktivitetshefte "Ta med strategien til speidergruppa"

Alle grupper skal ha mottat aktivitetsmerket Strategi i posten i slutten av mars 2020. Hvis dere ønsker merket, men ikke har fått det, så ta kontakt med forbundskontoret.