Gå direkte til søknadsskjemaet.

KFUK-KFUM-speideren har opprettet en ordning som heter KFUK-KFUM-speidernes deltakerfond. Økonomien skal ikke være til hinder for å delta på våre aktiviteter. Er du 26 år eller yngre kan du, din foresatte eller din leder sende søknad om å få dekket hele eller deler av deltakeravgiften din på alle innlandsarrangement i KFUK-KFUM-speideren. Det kan være gruppetur, kurs, kretsleir, roverfemkamp eller lignende.

Søknaden sender du inn via skjemaet nederst på siden. Har du spørsmål, eller ønsker du å sende søknaden via e-post? Send e-post til post@kmspeider.no. Søknadene behandles fortløpende. Det kan søkes om opptil 1500 kr i støtte til deltakelse for ett arrangement og vi deler ut støtte så lenge det er dekning på fondet. Støtte utbetales til gruppen der speideren er medlem og håndteres videre av gruppeleder. Deltakerfondet er finansiert av Kultur- og likestillinsgdepartementet.

NB! Deltakerfondet kan ikke dekke kostnader til medlemskontingent.

Støtte til utstyr
Å være med i speideren krever av og til kostbart utstyr, som sekk, kniv, speiderskjorte, sovepose eller lignende. Speidere som av ulike grunner har problemer med å få råd til slikt utstyr, kan få utstyrspakker gjennom Speiderbutikkens utstyrsfond. Foresatte eller ledere kan søke om utstyr på vegne av speideren det gjelder. Det er mulig å søke om en «startpakke» med ulikt basisutstyr, eller utstyr spesifikt for et arrangement (for eksempel vintersovepose til snøhuletur). For mer informasjon se www.speiderbutikken.no/utstyrsfondet. Støtte utbetales til gruppen der speideren er medlem og håndteres videre av gruppeleder. Utstyrsfondet er finansiert av Kultur- og likestillinsgdepartementet.

Alle med
ALLEMED er et gratis verktøy som skal gjøre det lettere for deg som leder å inkludere alle barn og unge i din gruppes aktiviteter, uavhengig av familiens økonomi.  Les mer om verktøyet her.

Miniatyrbilde: Lars Røraas