Hvor finner jeg innloggingssiden?
Du kan logge deg inn via kmspeider.hypersys.no
Lenke til innloggingssiden finner du også på kmspeider.no/hypersys.

Hvordan logger jeg meg på første gang?
Første gang du går inn på innloggingssiden vil du få opp et vindu hvor du skal fylle inn ID og passord. Første gang du logger deg på trykker du på knappen som heter [Glemt passord]. Du vil nå få opp et nytt vindu hvor du fyller inn din ID (din e-postadresse) og trykker [Send nytt passord]. Du vil nå få en e-post i din innboks med en lenke hvor du kan velge nytt passord. Velg nytt passord og logg inn. Neste gang du logger deg på bruker du det samme passordet. Husk: Din e-postadresse må være registrert i Hypersys for at du skal kunne logge inn for første gang. Be din gruppeleder om å legge inn din e-postadresse eller kontakt hypersys@kmspeider.no for hjelp.

Hva skal jeg gjøre dersom jeg ikke mottar en e-post om nytt passord?
Dersom du har vært registrert med flere e-postadresser i det gamle systemet kan det være lurt å prøve begge dersom en ikke skulle fungere. Sjekk evt. spam-mappen din. Dersom du fremdeles ikke får noen e-post kan du ta kontakt på hypersys@kmspeider.no.

Hva er passordet mitt?
Passordet settes første gang du logger deg på. Når du logger deg på neste gang bruker du samme passord.

Jeg har allerede logget meg på en gang, men har glemt passordet jeg satte.
Da kan du velge glemt passord og sette nytt passord på samme måte som du gjorde første gang du logget inn.

Jeg får beskjed om at epostadressen er registrert av flere, og får dermed ikke logget inn.
Dersom flere personer er registert med samme e-postadresse vil innlogging med e-post ikke fungere. Bruk da medlemsnummer istedenfor e-post. Hvis du lurer på ditt medlemsnummer, så står det på medlemsbladet. Du kan goså spørre gruppeleder eller en annen leder i speidergruppen, eller kontakte hypersys@kmspeider.no