Vi søker deg som har erfaring med brukersiden av medlemssystemer og har erfaring med å lede eller følge opp prosjekter. Du liker å ha kontakt med mennesker, har gode samarbeidsevner, er initiativrik og strukturert. Du bør være praktisk og løsningsorientert, kunne jobbe selvstendig og i team, være resultatbevisst og serviceinnstilt. Vi lover engasjerte kolleger, en jobb med mening, og mulighet til å gjøre en forskjell for andre. Sammen med resten av administrasjonen har du en viktig rolle i å styrke våre systemer for oppfølging av speidere og ledere. 

Du liker prosjektarbeid og å samarbeide med andre, er initiativrik og strukturert. Du evner å løfte blikket, og klarer å få digitale verktøy og ressurser til å møte brukernes behov. 

Arbeidsoppgaver

  • Jobbe med videreutvikling og forbedring av medlemssystemet HyperSys, spesielt med tanke på frivilliges bruk og behov.
  • Ansvar for oppfølging og implementering av nye og forbedrede funksjoner i medlemssystemet, i tråd med nylig gjennomført evaluering. 
  • Følge opp vedtak og målsettinger om medlemssystem og medlemsoppfølging. 
  • Ha dialog med systemleverandør og intern prosjektledelse i administrasjonen.
  • Utvikle rutiner, brukerveiledninger og materiell for våre frivillige. 
  • Holde workshop/brukerseminarer om bruk av medlemssystemet.
  • Bidra til analyse av medlemsstatistikk.
  • Forenkle, digitalisere og forbedre brukeropplevelsen av våre verktøy og rutiner slik at våre frivillige ledere får mer tid til å drive speiding.
     

Du bør ha interesse eller erfaring fra noen av følgende områder:

  • høyere relevant utdanning eller praktisk erfaring
  • prosjektledelse og prosjektarbeid
  • organisasjonsutvikling
  • digitale verktøy og prosesser 
  • interesse og erfaring innenfor IT, CRM og/eller medlemssystemer
  • brukerforståelse eller UX-design
  • god teknisk forståelse, og interesse for å utforske digitale verktøy
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • erfaring fra speiderarbeid eller annet frivillig arbeid er en fordel, men ikke et krav
     

Stillingen er en prosjektstilling i 50 % fram til sommeren 2027, med oppstart tidlig vår 2026 eller etter nærmere avtale. Stillingen inngår i administrasjonsteamet med tre ansatte, og vil jobbe i tett samarbeid med andre fagområder. Noe kvelds- og helgearbeid må regnes med. Søkeren må kunne identifisere seg med KFUK-KFUM-speidernes verdigrunnlag. 

Vi tilbyr

  • faglige utfordringer og varierte arbeidsoppgaver
  • fleksibel arbeidstid og delvis bruk av hjemmekontor etter avtale
  • lønn etter avtale, god forsikrings- og pensjonsordning, telefon- og treningsgodtgjørelse, fem ukers ferie, og fri i romjul og påske
     

Vi er 12 ansatte på forbundskontoret og vi holder til i trivelige lokaler i Frivillighetens hus i Oslo.

Har du spørsmål til stillingen, ta kontakt med generalsekretær Svein Olav Ekvik på 412 18 110. Søknad med CV sendes senest innen 11. januar 2026 til soknad@kmspeider.no.


KFUK-KFUM-speiderne skal være en inkluderende organisasjon med plass til alle, og våre ansatte skal gjenspeile organisasjonens medlemmer. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Foto: Helene Moe Slinning