BESKRIVELSE AV MØTET

På denne siden finner dere forslag til aktiviteter og hvordan dere kan gjennomføre dem på et møte.

FORBEREDELSER FØR MØTET

• Se krav til aktivitetsmerket God og varm. Bytt eller legg til aktiviteter om dere heller ønsker å fullføre noen av de andre merkekravene.
  • Finn fram nødvendig utstyr. Utstyret som kreves står under hver akivitet.

ÅPNING OG ANDAKT

Åpningsseremoni og navneopprop. Les andakten Prøve å leve etter den gylne regel.

TIPS: Det kan ta litt tid å lage ferdig sitteunderlagene. Derfor kan det være lurt å starte med aktiviteten først og beregne tid til å fortsette møtet senere i semesteret for å gjøre det ferdig, spesielt om dere ønsker å strikke sitteunderlag.

AKTIVITET 1 - Kle dere riktig

Det finnes mange måter å kle seg for tur på, men hvilken måte er egentlig best? Hva skjer når klærne blir våte? I dette aktivitetsforslaget tar dere følgende merkekrav:

• Prøv å kle dere etter trelagsprinsippet. Hva er bra med å kle seg på denne måten?
  • Finn ut hvordan dere kan tørke våte klær på tur.

Hvordan kle seg riktig?

AKTIVITET 2 - Få igjen varmen

Gjennomfør en bevegelsessang og en lek med mye bevegelse for å få igjen varmen. Kommer dere på andre måter å få igjen varrmen på? I dette aktivitetsforslaget tar dere følgende merkekrav:

• Prøv ut ulike måter å få varmen igjen når dere har blitt veldig kalde

Here I come on my pony  Spurvesisten

AKTIVITET 3 - Sitteunderlag

Det er både gøy og nyttig med et hjemmelaget sitteunderlag. I dette aktivitetsforslaget tar dere følgende merkekrav:

• Lag et sitteunderlag og finn ut hvorfor det er lurt å bruke når dere er på tur.

Strikket sitteunderlag  Tovet sitteunderlag

AVSLUTNING