Du finner interesseskjema nederst på siden, trykk her for å komme til skjema.

Å være speiderleder er både morsomt og givende! Som speiderleder får du:

• Hjelpe barn og unge med å takle nye utfordringer
  • Lære nye ferdigheter og utviklet deg selv som leder
  • Bidra til en god sak, med små eller store ting
  • Delta i et lederfellesskap
  • Være med å påvirke organisasjonen – lokalt og sentralt
  • Et avbrekk fra dagliglivet
  • Flotte opplevelser i skog og mark
  • Mulighet til å delta på kurs innenfor førstehjelp, ledelse, speiderprogram, sikkerhet, turledelse og friluftsliv.
  • Erfaringer som er nyttige i arbeidslivet, og som gjør seg godt på CV-en

Du trenger ikke:

• Å ha vært speider tidligere
  • Forplikte deg for en lang periode

Eksempler på oppgaver du kan ha som leder:

• Ha ansvar for en enkel aktivitet på møtene
  • Kjøre, lage mat eller hjelpe til med andre praktiske oppgaver på møter og turer
  • Sende e-post, føre lister eller være økonomiansvarlig
  • Være guide på en utflukt i nærområdet eller
  • Spille gitar på kveldssamlinger
  • Passe på at speidere og ledere har det bra

Ønsker du å bli leder kan du ta kontakt med din lokale gruppe for mer informasjon, eller registrere deg i skjemaet her. Du kan også kontakte forbundskontoret på e-post eller telefon 22 99 15 50 så hjelper vi deg å finne nærmeste gruppe.

Fortsatt usikker på om det er noe for deg? Se hva noen av våre ledere sier om hvordan det er å være leder i KFUK-KFUM-speiderne i videoene nedenfor. Du kan også ta kontakt med vår vekstkonsulent Magnus ( magnus@kmspeider.no / 95473369 ) for en prat om dine muligheter i KFUK-KFUM-speidern. Vi hjelper deg med å finne oppgaver som passer deg!

Ønsker du å starte speidergruppe? Les mer her.

Møt ledere i KFUK-KFUM-speiderne

Speiderledere i KFUK-KFUM-speiderne har ulike roller og oppgaver i sine speidergrupper. Vi har laget noen videoer som gir et inntrykk av hva det vil si å være leder i KFUK-KFUM-speiderne og hvor variert det kan være. Vil du bli speiderleder? Alle har noe å bidra med.

Hva er det beste med å være leder? Hør hva et knippe ledere og patruljeførere mener.

Anna og Kjersti fra Hundhamaren KFUK-KFUM-speidere forteller hvordan det er å være patruljeførere.

Stein Robert Osdal forteller hvordan det er å være gruppeleder i Selje Sør KFUK-KFUM-speidere.

Camilla Surnevik Kristiansen forteller hvordan det er å være medleder i Uburhedleren KFUK-KFUM-speidere.

Astrid Johansen forteller hvordan det er å være stifinnerleder i Ballstad KFUK-KFUM-speidere.

Ørjan Apeland forteller om hvordan det er å være vandrerleder i Bekkelaget KFUK-KFUM-speidere.