Er det noe for meg?

Å være stab gir deg mange gode erfaringer samtidig som det er veldig gøy. Foruten å utfordre deg selv og lære mer om ungt lederskap, møter du mange andre speidere på egen alder og skaper minner for livet. Er du usikker på om du har nok erfaring? Vi setter sammen stabene med både helt ferske og godt erfarne stabsmedlemmer, så her er det bare å melde interesse!

Hva er en stab og hva har den ansvar for?

Staben har ansvar for planlegging, gjennomføring og evaluering av et kurs eller arrangement. En stab består vanligvis av en til to kursledere og flere andre frivillige, for eksempel instruktører, matansvarlige, fotografer og lignende. Alle kurs og arrangementer har en kursmanual eller et måldokument med informasjon om program, innhold, økter og erfaringer gjort fra tidligere. I tillegg samarbeider kursleder(e) med en ansatt på forbundskontoret, som hjelper til med praktiske oppgaver som pakking av utstyr, sende ut informasjon til deltakere og lignende.

Staben får vanligvis dekket sine utgifter i forbindelse med det frivillige engasjementet, hvis ikke annet står spesifisert.

Du må:

• ha erfaring med å holde kurs eller være interessert i å lære det.
  • brenne for ett eller flere av temaene på kurset.
  • ha en gyldig politiattest (vi hjelper deg å skaffe dette hvis du ikke har en fra før av).

Søk om å bli stabsmedlem

Synes du det virker interessant å være med som stab eller kursleder? Meld din interesse ved å fylle ut en søknad:

Søk om å bli stab på ett av våre vandrerarrangementer

Vi tar kontakt med deg når vi setter sammen staben til arrangementet eller kurset. Har du noen spørsmål, ta kontakt med Monika Swigon på monika@kmspeider.no.

Akkurat nå søker vi stab til følgende kurs og arrangementer:

Kursholdernettverket

Har du allerede vært med som stab eller vært kursleder på et kurs eller arrangement? Meld deg inn i kursholdernettverket (Facebook-gruppe). Der deler vi faglig påfyll og erfaringer, gir relevant informasjon og muliggjør nettverksbygging for de som brenner for kurs og arrangement i forbundet. Kursholdernettverket drives av frivillige i ledertreningsutvalget.