BESKRIVELSE AV MØTET

På denne siden finner dere forslag til aktiviteter og hvordan dere kan gjennomføre dem på et møte.

FORBEREDELSER FØR MØTET

• Se krav til aktivitetsmerket Bibel. Bytt eller legg til aktiviteter om dere heller ønsker å fullføre noen av de andre merkekravene.
  • Finn fram nødvendig utstyr. Utstyret som kreves står i hver akivitet.

ÅPNING

Åpningsseremoni og navneopprop.

AKTIVITET 1 - Presenter en bibelhistorie

Del dere inn i minimum tre grupper og dramatiser hver deres bibelfortelling. I dette aktivitetsforslaget tar dere følgende merkekrav:

Dramatiser en bibelhistorie

TIPS: Hvis dere leser bibelhistoriene høyt mens dere presenterer for hverandre, trenger dere ikke å lese dem høyt før dere lager dramatisering.

AKTIVITET 2 - Den gylne regel

Mange lever etter den gylne regel selv om de ikke er kristne eller vet om regelen. Snakk sammen om hva den betyr. I dette aktivitetsforslaget tar dere følgende merkekrav:

• Les den gylne regel og snakk sammen om hvordan det hadde vært hvis alle hadde levd etter den, og hvis ingen hadde levd etter den.

Den gylne regel

AKTIVITET 3 - Sheriff

I denne aktiviteten får dere lekt sammen og brukt litt energi.

Sheriff

AKTIVITET 4 - Syng en sang

Dere kan selv velge vilken sang dere vil synge, vi har foreslått På Golgata stod det et kors. Lag gjerne bevegelser til teksten. I dette aktivitetsforslaget tar dere følgende merkekrav:

• Lær og syng en sang som handler om en bibelfortelling.

Musikk til På Golgata stod det et kors

Tekst til På Golgata stod det et kors