Bli med oss til Portugal sommeren 2025

Fra 25. juli til 3. august 2025 holdes det 16. World Scout Moot i Portugal. Moot er for rovere og unge ledere fra hele verden. Om du er eldre enn 25 år, kan du delta som IST. Som deltaker på Moot vil du som eneste fra Norge bli med i en patrulje bestående av ti deltakere fra hele verden. Denne patruljen vil sammen med fire andre patruljer delta på en path. De ulike pathene arrangeres rundt omkring i hele Portugal, før alle samles til en fem dager lang hovedleir i Ovar utenfor Porto.

World Scout Moot arrangeres samler rundt 5000 rovere og unge ledere fra hele verden hvert fjerde år. Det arrangeres av WOSM, i år i samarbeid med Speiderforbundet i Portugal. Dersom du ønsker å lese mer om Moot, kan du gjøre det på nettsiden til World scout moot Portugal 2025.

Hvem kan være med

Speidere født mellom mellom 26. juli 1999 og 25. juli 2007 kan være med som deltakere på World scout moot i 2025. Er du født før 26. juli 1999, kan du søke om å være IST (internasjonalt stabsmedlem).

Meld deg på via Norges speiderforbund sin side, min.speiding.no:

Meld deg på her!

Spørsmål

Dersom du har spørsmål kan du ta kontakt med oss på mail moot2025@speiderne.no Følg den norske kontingenten på Instagram for mer informasjon, oppdateringer og annet gøy!