BESKRIVELSE AV ANDAKTEN

På denne siden finner du beskrivelse av hvordan du kan gjennomføre andakten.

ANDAKT

Vis frem en penn, eller del ut en penn til hver speider. Spør speiderne om hva den kan brukes til, i tillegg til å skrives med. For å hjelpe speiderne litt i gang kan du selv nevne noen uvanlige bruksområder, for eksempel kan den brukes som blåserør eller neglerenser.

Deretter spør du hva som er den egentlige meningen med en penn, hva som er hensikten med at den er laget. De fleste vil være enige om at den er laget sånn at vi kan skrive med den.

Det er litt på samme måte med våre liv: Akkurat som pennen kan brukes til mange forskjellige ting, kan også mennesker gjøre mange forskjellige ting. Gud hadde en mening da kan skapte oss; at vi mennesker skulle leve våre liv sammen med Gud. Det kan være godt å tenke på hvis vi er litt triste eller føler det er noe vi ikke får til; Gud hadde en hensikt med å skape nettopp deg!

Vi takker og ber

• Vi takker for at vi kan gjøre mange forskjellige ting.
  • Vi takker for gode venner.
  • Vi ber om hjelp til å leve livene våre sammen med Gud.

UTSTYR

• Kulepenn