BESKRIVELSE AV AKTIVITETEN

På denne siden finner du beskrivelse av hvordan du kan gjennomføre aktivteten.

SLIK GJØR DU - Grab the mic

1. Del dere inn i to eller flere lag og velg ut en programleder.
  2. Finn en gjenstand som kan fungere som mikrofon, for eksempel en tom brusflaske.
  3. Når lagene er klare, begynner programlederen å spille av en sang.
  4. Nå er det om å gjøre for lagene å finne ut hvilken sang det er, løpe opp til mikrofonen og syne riktig sang først. Hvis det er riktig sang får laget et poeng, hvis ikke kan sangen spille videre og lagene kan prøve på nytt.

TIPS: Programlederen må velge sanger som passer til speiderne som konkurrerer. Hvis dere vil kan dere gi ekstrapoeng til lagene hvis de klarer å si riktig sangtittel og/eller artistnavn i tillegg til å synge med.

Husk på at ikke alle synes det er like gøy å synge høyt. Det er viktig å heie på hverandre og være med å synge når dere kan sangene. Det er gøyest om hele laget blir med opp og synger sangene sammen.

• Noe som kan forestille en mikrofon
  • Noe å spille av musikk med, for eksempel piano, eller telefon og høyttaler