BESKRIVELSE AV AKTIVITETEN

På denne siden finner du beskrivelse av hvordan du kan gjennomføre aktivteten.

SLIK GJØR DU

1. Del speiderne i to lag.
  2. Marker en bane med to parallelle linjer med ca 15 meter i mellom.
  3. Lagene går bak hver sin linje og avtaler om de skal velge stein, saks eller papir.
  4. Når begge lagene har bestemt seg stiller alle seg på rekke bak lagets linje.
  5. Lagene holder seg på rekke, går mot hverandre og sier "Her kommer vi, her kommer vi, her kommer vi".
  6. Når de møtes på midten skal alle samtidig si: Stein-saks-papir og så vise det laget ble enige om.
  7. Stein slår saks, saks slår papir og papir slår stein.
  8. Laget som vinner rundens stein-saks-papir, skal forsøke å fange deltagerne på det andre laget.
  9. Laget som taper skal forsøke å komme seg tilbake over sin egen linje før de blir tatt.
  10. De som blir tatt bytter lag.
  11. Lagene blir igjen enige om stein, saks eller papir og går mot hverandre på nytt.
  12. Leken fortsetter til det ene laget er tomt for deltagere.

NB: Noen ganger kan det ta veldig lang tid før ett lag vinner. Avslutt hvis speiderne begynner å bli lei.