BESKRIVELSE AV MERKET

Her finner dere kravene for å ta aktivitetsmerket. Merkekravene er veiledende. Det betyr at dere kan tilpasse kravene til patruljen for at det skal bli spennende og morsomt.

DETTE BØR DERE GJØRE

1. Finn ut hva hovedlinjene i det gamle og det nye testamentet er.
  2. Lag en andakt, lysandakt eller lignende og hold den for roverlaget eller et speiderarrangement.
  3. Velg ut en bibelhistorie eller et bibelvers og snakk sammen om hva det betyr for deres liv og egen tro.

DETTE KAN DERE GJØRE

I tillegg kan dere gjøre minst ett av kravene under.

• Følg en bibelleseplan med regelmessig bibellesing i minimum tre måneder. Gjør det gjerne sammen med roverlaget.
  • Bidra aktivt til at yngre speidere får tatt bibelmerket for sin enhet.
  • Snakk sammen eller skriv et blogginnlegg eller lignende om sammenhengen mellom en eller flere bibelhistorier og et aktuelt samfunnsspørsmål.
  • Vær tekstleser på gudstjenester i deres lokale menighet regelmessig i minimum et halvt år.
  • Finn ut hvilke profetier som finnes om Jesu liv i det gamle testamentet og hvilke av dem som ble oppfylt i det nye testamentet.

Aktivitetsmerket kan kjøpes i Speiderbutikken