BESKRIVELSE AV MERKET

Her finner dere kravene for å ta aktivitetsmerket. Merkekravene er veiledende. Det betyr at dere kan tilpasse kravene til patruljen for at det skal bli spennende og morsomt.

DETTE BØR DERE GJØRE

1. Møt en ansatt i kirka og delta på et arrangement sammen med den ansatte, for eksempel babysang, et trosopplæringstiltak, eldretreff eller lignende.
  2. Finn ut hvilke arbeidsoppgaver den ansatte har, og tenk gjennom om dette kunn vært et yrke for noen av dere i fremtiden.
  3. Ta på dere en frivillig oppgave i kirka og behold oppgaven i minimum et halvt år.

DETTE KAN DERE GJØRE

I tillegg kan dere gjøre minst to av kravene under.

• Bak eller lag mat til et menighetsarrangement.
  • Stå for underholdningen på et menighetsarrangement, for eksempel ved å synge, spille eller lignende.
  • Bli kjent med en deltaker eller familie på et menighetsarrangement og finn ut hvorfor de deltar på arrangementet.
  • Finn ut hvilke utdanneøser de ansatte i den lokale kirken har.
  • Skriv en tekst eller et dikt om hva kirken betyr for deg.
  • Finn ut hvordan et bryllup blir arrangert, både i forkant og under vielsen.
  • Arranger og gjennomfør en Scouts Own.

Aktivitetsmerket kan kjøpes i Speiderbutikken