BESKRIVELSE AV MØTET

På denne siden finner dere forslag til aktiviteter og hvordan dere kan gjennomføre dem på et møte.

FORBEREDELSER FØR MØTET

• Se krav til aktivitetsmerket God og varm. Bytt eller legg til aktiviteter om dere heller ønsker å fullføre noen av de andre merkekravene.
  • Finn fram nødvendig utstyr. Utstyret som kreves står under hver akivitet.

ÅPNING OG ANDAKT

Åpningsseremoni og navneopprop. Les andakten Prøve å leve etter den gylne regel.

TIPS: Det kan ta litt tid å lage ferdig sitteunderlagene. Derfor kan det være lurt å starte med aktiviteten først og beregne tid til å fortsette møtet senere i semesteret for å gjøre det ferdig, spesielt om dere ønsker å strikke sitteunderlag.

AKTIVITET 1 - Kle dere riktig

I dette aktivitetsforslaget tar dere følgende merkekrav:

• Prøv å kle dere etter trelagsprinsippet. Hva er bra med å kle seg på denne måten?
  • Finn ut hvordan dere kan tørke våte klær på tur.

Det finnes mange måter å kle seg for tur på, men hvilken måte er egentlig best? Hva skjer når klærne blir våte? Snakk sammen om hvordan dere kan tørke våte klær på tur.

Hvordan kle seg riktig?

AKTIVITET 2 - Få igjen varmen

I dette aktivitetsforslaget tar dere følgende merkekrav:

• Prøv ut ulike måter å få varmen igjen når dere har blitt veldig kalde.

Gjennomfør en bevegelsessang og en lek med mye bevegelse for å få igjen varmen. Kommer dere på andre måter å få igjen varrmen på?

Here I come on my pony

Spurvesisten

AKTIVITET 3 - Sitteunderlag

I dette aktivitetsforslaget tar dere følgende merkekrav:

• Lag et sitteunderlag og finn ut hvorfor det er lurt å bruke når dere er på tur.

Det er både gøy og nyttig med et hjemmelaget sitteunderlag.

Strikket sitteunderlag

Tovet sitteunderlag