TIPS: Sjekk ut isvarslingen på varsom.no for oversikt over isforholdene i Norge.

ÅPNING

Åpningsseremoni og navneopprop.

AKTIVITET 1 - Skøytelek

Mange leker som vi vanligvis gjennomfører på bakken, kan også gjennoføres på isen! Vi har foreslått stiv heks eller rødt lys, men dere kan velge andre leker. I dette aktivitetsforslaget tar dere følgende merkekrav:

• Gå på skøyter sammen med speidergruppa.
  • Lek på skøyter, for eksempel siste, stiv heks, rødt lys eller hauk og due

Stiv heks  Rødt lys

AKTIVITET 2 - Ferdighetsløype

Merk opp løypa og øv på ulike skøyteferdigheter. I dette aktivitetsforslaget tar dere følgende merkekrav:

• Gå gjennom en ferdighetsløype på isen, gå for eksempel baklengs, på en skøyte, i åttetall, øv på å bremse og lignende

Ferdigetsløype - veileder

AKTIVITET 3 - Frisbee Ultimate

Del dere inn i to lag og spill frisbee ultimate. Dere kan også spille et annet lagspill hvis dere heller ønsker det. I dette aktivitetsforslaget tar dere følgende merkekrav:

• Spill et lagspill på isen, for eksempel ishockey, kanonball, håndball eller lignende

Frisbee Ultimate

AKTIVITET 4 - Skøytestafett

Bruk gjerne den samme løypa som i aktivitet 2 eller lag en annen stafett. I dette aktivitetsforslaget tar dere følgende merkekrav:

• Lag en rundløype med ulike aktiviteter og arranger en skøytestafett

Ferdigetsløype - veileder Skøytestafett

TIPS: Velger dere å bruke løypa fra aktivitet 2 er det lurt å dele inn stafetten i aktiviteter sånn at laget kan bestemme hvem som skal gjøre hva.

AVSLUTNING OG ANDAKT

Les andakten Ikke døm. Avslutt med speiderbønnen. Vær beredt - alltid beredt