BESKRIVELSE AV AKTIVITETEN

På denne siden finner du beskrivelse av hvordan du kan gjennomføre aktivteten.

SLIK GJØR DU

1. Skriv ut og klipp opp bønnen Vår far i biter i passelig størrelse til deres speidere, for eksempel ett og ett ord eller en og en setning. Du finner fil med bønnen under ressurser lenger nede på siden.
  2. Gjør punkt 1 for hvert lag som skal delta i stafetten.
  3. Del speiderne inn i lag eller patruljer.
  4. Legg alle bitene på bakken 10-20 meter foran dere, et sett til hvert lag.
  5. Den første speideren på laget skal løpe frem og finne en bit, løpe tilbake, gi neste speider på laget en high five, og legge biten på bakken ved laget.
  6. Speideren som får en high five løper frem, henter en ny bit, løper tilbake og gir tredje speider på laget en high five.
  7. Fortsett slik til dere har samlet alle brikkene.
  8. Når speiderne har pause fra å løpe skal de sette sammen bitene av bønnen i riktig rekkefølge underveis.
  9. Det laget som først har satt sammen bønnen riktig, vinner!

TIPS: For å gjøre stafetten vanskeligere, kan dere bestemme at brikkene må hentes i riktig rekkefølge. Da må dere bestemme på forhånd hva som skjer dersom noen tar med seg feil brikke. For eksempel kan dere bestemme at speideren må løpe tilbake og bytte til riktig brikke eller at dere fortsetter å hente brikker som normalt.

UTSTYR

• Utskrift av bønnen Vår Far