BESKRIVELSE AV AKTIVITETEN

På denne siden finner du beskrivelse av hvordan du kan gjennomføre aktivteten.

SLIK GJØR DU

1. Del dere inn i to lag med minimum 5 spillere på hvert lag.
  2. Mål opp en rektangulær bane med en målsone i hver ende.
  3. Hvert lag stiller seg opp foran målsonen sin.
  4. Velg hvilket lag som skal starte som forsvarere og hvilket som skal angripe.
  5. Spillet starter når en forsvarsspiller sender frisbeen mot det andre laget.
  6. For å få mål, må en fra laget ta imot frisbeen inne i målsonen til det andre laget. Det er ikke lov å løpe med frisbeen.
  7. Dere kan kaste frisbeen i hvilken retning dere vil, men dere må kaste iløpet av ti sekunder etter at dere har tatt imot frisbeen.
  8. Hvis en pasning ikke blir fullført, for eksempel hvis det går for lang tid før den blir kastet, at medspillerne ikke tar imot frisbeen, eller at en fra det andre laget snapper eller slår frisbeen ned i bakken, går den over til det andre laget.
  9. Hver gang noen får mål, starter spillet på nytt ved at alle stiller seg foran sin målsone. Laget som skårte overtar som forsvarere og sender frisbeen til det andre laget.

NB: Det er ikke lov å ta på andre spillere, men det er lov å stille seg i veien for den som skal kaste, og å dekke opp foran andre spillere. Det lønner seg derfor å være rask med å kaste frisbeen videre. Dere trenger ikke dommer, derfor er det viktig at dere følger reglene og viser god sportsånd i dette spillet.

• Frisbee
  • Noe å merke opp mål med