BESKRIVELSE AV AKTIVITETEN

På denne siden finner du beskrivelse av hvordan du kan gjennomføre aktivteten.

SLIK GJØR DU

1. Inviter patruljen eller gruppa til å gjennomføre klimabingoen.
  2. Del ut et bingobrett til alle som skal delta. Dere kan bruke bingobrettet som ligger under ressurser, eller lage deres eget.
  3. Nå får alle 30 dager til å prøve å gjennomføre så mange klima- og miljøtiltak på bingobrettet som mulig. Dere velger selv hvor mange oppgaver dere skal ha før noen får bingo.
  4. Etter 30 dager tar alle med seg bingobrettene på et speidermøte, og viser hverdandre hvilke tiltak dere har gjennomført. Lykke til!

TIPS: Dere velger selv hvordan dere vil spille bingo. Dere kan for eksempel spille om rader og kolonner som i vanlig bingo, eller med antall oppgaver gjennomført. Kanskje kan alle som har gjennomført halvparten av oppgavene eller mer få en liten premie etter 30 dager?

Denne aktiviteten er laget av Scouterna.
Foto: Håkon Kristoffersen

• Ett bingobrett eller bingoliste til hver deltaker