Priser for leie av Nordtangen

Strømprisene tvinger oss til å øke utleieprisene for Nordtangen. Se våre strømsparetiltakene nederst på siden.

Prisene ble oppdatert 1.1.2023. Prisene kan justeres og dere faktureres ut fra prisene på leietidspunktet.

HOVEDHUS

Helg (fredag kl. 16 - søndag kl. 17). Uteområde (også leirbålsplass) og kapell brukes
i samarbeid med evt. andre leietakere.

Medlem*: 6000,-
Ikke-medlem: 8000,-

Ukedager (per døgn). Minste leieperiode er to døgn.

Medlem*: 2500,-
Ikke-medlem: 3500,-

Tillegg ved mer enn 30 personer, per person for helgen.

Medlem*: 50,-
Ikke-medlem: 90,-

I foredragssalen står det på minimum-varme. Utover dette kan dere varme opp med vedfyring. I hovedhuset er vedovn i peisestua og peisen enklere å bruke hvis det først tennes opp i vedovnen på vaskerommet i 2. etasje. Det trengs ikke mer enn et par vedkubber. Oppvarming av kapellet er ikke inkludert i leieprisen. Vi forventer at folk bruker vedovnene for å få det varmt. Vi trenger veden innendørs og har ikke nok ved til utendørs bruk. Det er derfor viktig at dere ikke bruker ved til bål ute. Det finnes masse brennbart i skogen som dere kan bruke til bål ute.

ALLE HUS

Helg (fredag kl. 16 - søndag kl. 17). Disponer hovedhus, Gamlestua, gapahuk, kapell og leirbålsplass.
Kan fritt bruke uteområde til akvititeter.

Medlem*: 6750,-
Ikke-medlem: 9300,-

Tillegg ved mer enn 50 personer, per person for helgen.

Medlem*: 50,-
Ikke-medlem: 90,-

Sluttrenhold av hovedhus, Gamlestua og sanitærbygg ved leirer kommer i tillegg til leiepriser. Pris avtales med den enkelte leietaker og bestilles separat.

På grunn av høye strømpriser har vi disse strømsparetiltak:

• Oppvarming av kapellet er ikke inkludert i leieprisen.
  • I Gamlestua står det på minimum-varme. Utover dette kan dere varme opp med vedfyring.
  • I foredragssalen står det på minimum-varme. Utover dette kan dere varme opp med vedfyring.
  • I hovedhuset er vedovn i peisestua og peisen enklere å bruke hvis det først tennes opp i vedovnen på vaskerommet i 2. etasje. Det trengs ikke mer enn et par vedkubber.
  • Vi forventer at folk bruker vedovnene for å få det varmt. Vi trenger veden innendørs og har ikke nok ved til utendørs bruk. Det er derfor viktig at dere ikke bruker ved til bål ute. Det finnes masse brennbart i skogen som dere kan bruke til bål ute.

GAMLESTUA

Helg (fredag kl. 16 - søndag kl. 17). Vasker leietaker selv gis kr 400 i rabatt. Må avtales ved bestilling.

Medlem*: 1250,-
Ikke-medlem: 2000,-

Ukedager, per døgn. Renhold er ikke inkludert.

Medlem*: 400,-
Ikke-medlem: 500,-

I Gamlestua står det på minimum-varme. Utover dette kan dere varme opp med vedfyring. Vi forventer at folk bruker vedovnene for å få det varmt. Vi trenger veden innendørs og har ikke nok ved til utendørs bruk. Det er derfor viktig at dere ikke bruker ved til bål ute. Det finnes masse brennbart i skogen som dere kan bruke til bål ute.

SANITÆRBYGG

Helg (fredag kl. 16 - søndag kl. 17). Leies ikke ut i desember, januar og februar.

Medlem*: 2000,-
Ikke-medlem: 3000,-

Utover dette kommer det et tillegg per døgn.

Medlem*: 800,-
Ikke-medlem: 1100,-

KANOLEIE

Per stykk for en helg. Bruk av vester er inkludert. Dere trenger kun å bestille/oppgi at dere ønsker å leie kanoer, og må først oppgi antall kanoer dere faktisk leide i rapportskjemaet.

Medlem*: 100,-
Ikke-medlem: 200,-

LEIR

Det avtales egen pris for alle leirer og for helgearrangementer med mer enn 50 deltakere. Ta kontakt for tilbud.

Sluttrenhold av hovedhus, Gamlestua og sanitærbygg ved leirer kommer i tillegg til leiepriser. Bestilles seperat.

Medlem*: 3500,-
Ikke-medlem: 5000,-

ENKELTDAGER/-KVELDER

Leietaker disponerer peisestue, spisestue, kjøkken og toaletter inne. Renhold er ikke inkludert, leietaker må vaske selv.

Medlem*: 750,-
Ikke-medlem: 1000,-

Vi forventer at folk bruker vedovnene for å få det varmt. Vi trenger veden innendørs og har ikke nok ved til utendørs bruk. Det er derfor viktig at dere ikke bruker ved til bål ute. Det finnes masse brennbart i skogen som dere kan bruke til bål ute.

UTEOMRÅDE - UKEDAG

For burk av uteområdet på ukedager. Fredager er uteområdet kun tilgjengelig frem til kl. 15. Dere har tilgang til utedo, vann og kjølemuligheter for mat. Ta kontakt for nærmere informasjon. Eventuell bruk av sanitærbyggene kommer i tillegg.

En ukedag: 500,-
To ukedager med overnatting: 1000,-

* Medlemspris: Grupper og kretser i KFUK-KFUM-speiderne. Når en gruppe medlemmer leier Nordtangen gis også medlemspris.

Strømsparetiltak

For å spare strøm har vi innført noen strømsparetiltak. I noen av rommene på Nordtangen har noen panelovner på minimumvarme når stedet ikke er i bruk, disse panelovnene skal ikke justeres. Ingen av de andre panelovnene skal skrus på, og dere må derfor bruke vedovnene for å få komforttemperatur.

På grunn av høye strømpriser har vi disse strømsparetiltak:

• Oppvarming av kapellet er ikke inkludert i leieprisen. Dette gjelder for alle.

Depositum

Dere faktureres et depositum tilsvarende 20 % av grunnleie (hus + evt sanitærbygg) ved bestilling. Det kommer derfor to separate fakturaer, en for depositum ved bestilling og en for resterende beløp etter leieperioden.

Avbestillingsfrister

Avbestillingsfrister oppdatert september 2021.

• Ved avbestilling fire måneder før leiedato: Depositum returneres.
  • Ved avbestilling tre måneder før leiedato returneres ikke depositum.
  • Ved avbestilling mindre enn 7 uker før leiedato blir 50 % av grunnleie fakturert.
  • Ved avbestilling mindre enn 4 uker før leie faktureres grunnleien.