Verdensorganisasjonen WOSM har laget et spennende JOTA-JOTI-program som speidergruppen kan delta på via nettsiden jotajoti.info. Under finner du tips til hva dere kan delta på. Husk at speidergruppen må melde seg på den internasjonale påmeldingen til WOSM for å kunne delta på aktivitetene på jotajoti.info.

Tips til JOTA-JOTI-aktiviteter fra WOSM:

• WebChat for speidere
    WOSM har en egen chattetjeneste for speidere på chat.jotajoti.info. Her kan speidere dele JamPuz-koder, bli kjent med nye venner eller utveksle erfaringer og kunnskap.

• Radioaktiviteter for speidere
    Sjekk ut flere spennende radioaktiviteter i løpet av helgen. Velg mellom enkle, viderekomne og vanskelige aktiviteter, avhengig av hvor trygg du er på radio.

• (Nytt i 2023) Gruppevideosamtaler for speidere
    Speidergrupper i Norge kan møte speidergrupper fra andre land gjennom WOSM sin nye gruppesamtalefunksjon. NB: Speidereledere må melde på speidergruppen via et interesseskjema innen torsdag 19. oktober for å kunne delta på videosamtaler.

• (Nytt i 2023) Minecraft-server for speidere
    WOSM oppretter en egen Minecraft-server som kommer i tillegg til serveren som brukes på ScoutLink. Vi har dessverre ikke fått mer detaljert informasjon om dette foreløpig.

• (Nytt i 2023) Digitale speidermerker via ScoutPass
    Vi har ikke fått så mye informasjon om dette enda, men WOSM vil gjøre det mulig å få digitale JOTA-JOTI-merker som såkalte NFT-filer via deres egen ScoutPass-app.

• Internasjonalt leirbål
    Opplev et digitalt leirbål med speidere fra hele verden!

• JOTA-JOTI Live
    En direktesending som strømmes hver dag hele helgen. Her deles blant annet speidernyheter og høydepunkter fra JOTA-JOTI, i tillegg til at vi får møte en rekke gjester og får se det internasjonale leirbålet.

• For speiderledere
    Det er også flere aktiviteter rettet mot speiderledere, deriblant webinarer, som vi anbefaler å delta på. I 2023 kommer det også en podkast spesielt utviklet for ledere.