Placeholder text

• 06.10.2021

Velkommen til Speiderpodden: Alltid beredt!

Podcasten der vi snakker om alt annet enn spikking og bål, men litt om det også. Vi løser knuter sammen med gjester som har peiling. I vår første episode har vi besøk av speiderekspert Elise Vik Nordbrønd og sammen prøver vi å forklare hva speiding egentlig er for noe.

• 29.09.2021

Ønske om tettere samarbeid

Speiderstyret i Norges speiderforbund og landsstyret i KFUK-KFUM-speiderne møttes i helgen for å drøfte samarbeidet, og for å se om det er flere områder der organisasjonene vil ha glede av å samarbeide tettere.

• 02.09.2021

Konferansesommer

Hvordan skal vi drive med speiding i fremtiden? I sommer samlet alle medlemslandene i WOSM (World Organisation of the Scout Movement) seg for å stake ut kursen til speidingen internasjonalt. Helt digitalt.

• 16.08.2021

Nye medlemmer i Hypersys

Har dere fått nye medlemmer i høst? Husk å vedlikeholde medlemslistene og melde inn nye fortløpende! Alle nye medlemmer innmeldt etter 1. august betaler halv kontingent. I høst kommer en oppdatering i Hypersys, hvor det blir enklere å navigere rundt, færre tastetrykk og mer mobilvennlig.

• 04.08.2021

– Hæ, har vi vunnet?

Resultatet etter årets NM i speiding er herved avgjort. Det har vært NM-aktiviteter og finaler i hele landet og jentepatruljen Heffalomp fra Kongsberg KFUK-KFUM-speidere gikk av med årets NM-tittel.

• 10.06.2021

Spente og klare NM-deltakere

NM i speiding 2021 kommer snart til et sted nær deg! Rundt 800 speidere mellom 10 og 16 år er klare for NM-finalen på søndag. Vi har snakket med speidere i tre av de over 130 patruljene som har kvalifisert seg.

Design og utvikling: CoreTrek AS