BESKRIVELSE AV MERKET

Her finner dere kravene for å ta aktivitetsmerket. Merkekravene er veiledende. Det betyr at dere kan tilpasse kravene til deres [oppdagere/stifinnere] for at det skal bli så spennende og morsomt som mulig.

DETTE BØR DERE GJØRE

Det er i hovedsak speiderne som skal gjennomføre kravene med veiledning fra ledere.

1. Hør minimum to av bibelfortellingene under:
  2. Dramatiser en av bibelfortellingene over.
  3. Les den gylne regel og snakk sammen om hvordan det hadde vært hvis alle hadde levd etter den, og hvis ingen hadde levd etter den.

DETTE KAN DERE GJØRE

I tillegg kan speiderne gjøre minst to av kravene under.

• Finn tre kristne symboler og finn ut hva de betyr. Lag en illustrasjon av minimum ett av symbolene.
  • Lær og syng en sang som handler om en bibelfortelling.
  • Finn navnet på to personer i Bibelen og finn ut hva de gjorde.
  • Lag en tegning, en tegneserie, et maleri, en veggplakat eller lignende, som presenterer en bibelfortelling.
  • Bruk naturmateriale til å presentere en bibelfortelling.
  • Lag kort, skriv et bibelvers på og gi det til noen dere er glade i.

Hvis dere vil ha hjelp til å gjennomføre merket, kan dere bruke dette møteforslaget Bibel.

Aktivitetsmerket kan kjøpes i Speiderbutikken