BESKRIVELSE AV AKTIVITETEN

På denne siden finner du beskrivelse av hvordan du kan gjennomføre aktivteten.

SLIK GJØR DU

1. Gå innom butiken og kjøp med deg noen pakker lakrissnorer eg/eller jorbærsnorer som dere kan knytte knuter med.
  2. Patruljen blir delt inn i to lag.
  3. Patruljeføreren legger frem ti lakrissnorer pr lag og en liste over hvilke knuter de forskjellige etappeløperne skal knytte, eventuelt kan alle etappeløperne knytte den samme knuten.
  4. Nr 1 starter og løper bort til knutetauene. Knyter knuten og løper deretter tilbake til laget. Da starter nr 2, løper frem og knyter en knute osv.
  5. Når alle på laget er ferdig må knutene kontrolleres. Hvis noe er feil må en løpe frem og knyte på nytt. Første lag ferdig med alle knutene riktig knyttet er selvfølgelig vinnere.
  6. Når en speider får til en knute, får han eller hun lov å spise lakrissnora.

Lykke til med et «søtt» speidermøte!

• Lakrissnorer
  • Oversikt over knuter