Dette kan du gjøre i påskeferien

I aktivitetsbanken vår er det over tusen spennende, morsomme, nye og gamle aktiviteter og leker som kan brukes som de er eller være til inspirasjon. Med så mange aktiviteter kan det fort bli litt vanskelig å finne fram. Derfor har vi gjort jobben for deg, og samlet gode påskeaktiviteter på ett sted.

Perlemønster og påskeskirenn

I år har vi laget helt nye perlemønster. Er du glad i å perle kan vi friste med oppskrift på forbundsmerket, strategi-logoen, speiderskjerf, verdisymbolen våre og en påskekylling. Vi har også laget et helt nytt påskeskirenn til årets påske. Inviter med deg venner, familie, patruljen eller naboene og gjennomfør et morsomt påskeskirenn.

Hvorfor feirer vi påske?

I påsken tenker vi gjerne på påskeegg, påskehare, ski, påskeliljer og sol, men hvorfor feirer vi egentlig påske? Les mer om hvorfor vi feirer påske her.

Påskekos

Påsken er perfekt tid for litt ekstra kos rundt bålet, stormkjøkkenet eller innendørs. Her er noen av våre favorittoppskrifter som garantert bringer med seg litt ekstra kos.

Påskequiz

Påsken er gjerne en tid for gåter, mysterier og quiz. Det mest opplagte er kanskje å gjennomføre en påskequiz, men vi har også quiz om for eksempel vinterspeiding, klima og allemannsretten. Noen av quizene finnes også på kahoot, om du liker det bedre enn quiz på papir. I tillegg har vi en artig blomsterrebus i ulike vanskelighetsgrader.

Quiz og rebus:

I det kreative eller lekne hjørnet?

I påsken har vi ofte litt ekstra tid til å spille spill, leke leker og lage ting. I aktivitetsbanken er det mange forslag til sånne ting, for eksempel male påskeegg, spille memory, lage påskepynt, gjennomføre ulike eksperimenter eller ta så mange punkter av påskefresen som mulig.

Leker, spill og kreative aktiviteter: