BESKRIVELSE AV MERKET

Her finner dere kravene for å ta aktivitetsmerket. Merkekravene er veiledende. Det betyr at dere kan tilpasse kravene til patruljen for at det skal bli spennende og morsomt.

DETTE BØR DERE GJØRE

1. Diskuter hva psykisk helse er for dere i roverlaget og finn ut hvordan dere kan styrke den psykiske helsen hos dere selv.
  2. Velg en case og diskuter hvordan dere hadde løst casen. Velg blant disse casene eller finn en egen case.
  3. Diskuter hvordan speidergruppa best kan snakke om psykisk helse med speiderne. Ta opp det dere finner ut med lederne.

DETTE KAN DERE GJØRE

I tillegg kan dere gjøre minst ett av kravene under.

• Arranger en tur med roverlaget der hovedfokuset er å ha det hyggelig sammen.
  • Inviter et annet roverlag eller medlemmer fra en annen ungdomsorganisasjon på en sosial kveld.
  • Gjør noe hyggelig for speidere eller ledere på et speidermøte.
  • Arranger et arrangement for speidergruppa eller en annen gruppe i nærmiljøet med tema psykisk helse.

Aktivitetsmerket kan kjøpes i Speiderbutikken.