Hva er World Scout Conference?

Hvert tredje år avholder WOSM sin generalforsamling, også kjent som World Scout Conference. Her samles speidere fra hele verden for å diskutere speiderpolitikk på globalt nivå. I løpet av konferansen diskuteres og vedtas blant annet WOSM sin verdensstrategi for de neste tre årene, hvilket land som får arrangere den neste verdensjamboreen, og hvem som skal sitte i verdensspeiderstyret. Foruten å være en generalforsamling, inneholder konferanseprogrammet også flere ulike workshops, spennende foredrag og sosiale aktiviteter.

I 2024 er verdenskonferansen til WOSM den 19. til 23. august i Egypt.

Hvem kan søke?

Den norske delegasjonen til WOSM sin verdenskonferanse består av speidere fra både KFUK-KFUM-speiderne og Norges speiderforbund. I den forbindelse ser vi etter ungdomsdelegater som vil representere forbundet vårt.

Du må:

• Være mellom 18 og 25 år.
  • Være interessert i internasjonal speiding og organisasjonsarbeid.
  • Kunne kommunisere på engelsk.
  • Kunne representere Norge på en god måte på en viktig internasjonal arena.
  • Kunne delta på opplæring, møter og forberedelser i forkant av konferansen, fra høsten 2023 til august 2024. Forberedelsene vil stort sett foregå digitalt.
  • Kunne delta på hele konferansen, inkludert ekstra tid til reise både noen dager før og etter konferansen.

Du bør:

• Ønske å lære mer internasjonalt speidersamarbeid og global speiderpolitikk.
  • Ønske å lære mer om hvordan WOSM er bygget opp.
  • Ønske å videreformidle det du lærer på arrangementet.
  • Ønske å bidra til internasjonalt speiderarbeid i Norge etter arrangementet.

Synes du dette høres spennende ut?

Send inn søknad innen 1. oktober 2023

Blir du tatt ut til å representere KFUK-KFUM-speiderne får du dekket deltakeravgiften for arrangementet og reiseutgiftene dine. Påmelding skjer samlet gjennom forbundet.

Spørsmål kan sendes til monika@kmspeider.no.